[yith_wcwl_add_to_wishlist]

مطالعات پردیس سینمایی با رویکرد زیباشناسانه | رساله پردیس سینمایی

قوانین استفاده

خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.

  • دسترسی به فایل محصول به صورت مادام‌العمر
  • ۶ ماه پشتیبانی کاملا رایگان و تضمین شده
توضیحات مختصر محصول
مطالعات پردیس سینمایی با رویکرد زیباشناسانه | رساله پردیس سینمایی

طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه هنر مشترک سینما و معماری


مطالعات پردیس سینمایی با رویکرد زیباشناسانه
فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش

۱-۱- ساختار رساله مطالعات معماری پردیس سینمایی با رویکرد زیباشناسانه———- ۷
فصل دوم : مبانی نظری طراحی
بخش اول : مبانی نظری معماری
۲-۱-۱- مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح ——————————- ۸
۲-۱-۲- گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی ———————————– ۸
۲-۱-۳- فضا و زمان —————————————————- ۱۰
۲-۱-۴- بررسی زیبایی شناسی معماری مدرن———————————— ۱۰
۲-۱-۵- زیبایی شناسی اگزیستانسیالیستی و سینما ——————————— ۱۵
۲-۱-۶- معماری همگام با زمان ——————————————— ۱۵
۲-۱-۷- انسان فضا معماری ———————————————– ۱۶

بخش دوم : سینما و معماری

۲-۲-۱- مقدمه——————————————————– ۱۷
۲-۲-۲- مفهوم سینما —————————————————- ۱۷
۲-۲-۳- سینما چیست ؟ ————————————————– ۱۸
۲-۲-۴- از واژه تا تصویر محرک ——————————————– ۱۸
۲-۲-۵- معماری چیست؟ ———————————————— ۱۹
۲-۲-۶- سینما و معماری ————————————————- ۲۰
۲-۲-۷- سینما؛ معماری در حرکت ——————————————- ۲۱
۲-۲-۸- فضا در سینما و معماری ——————————————– ۲۲
۲-۲-۹- مونتاژ به مثابه معماری سینما —————————————– ۲۲
۲-۲-۱۰- ارتباط بین سینما و معماری از دیدگاه های متنوع ————————– ۲۸
۲-۲-۱۱- صدا، دوربین، معماری ——————————————–۲۹
۲-۲-۱۲- رابطه زمان و مکان در سینما —————————————- ۳۱
۲-۲-۱۳- روابط زمان و مکان در معماری ————————————– ۳۲
۲-۲-۱۳-۱- حرکت: عنصر اصلی سینما ————————————— ۳۳
۲-۲-۱۳-۲- ریتم در سینما و معماری —————————————– ۳۴
۲-۲-۱۳-۳- سینما، معماری , حرکت —————————————– ۳۶
۲-۲-۱۴- فضا در معماری و سینمای امروز————————————– ۳۸
۲-۲-۱۵- انقباض و انبساط زمان در مکان ————————————– ۳۸

بخش سوم : تاریخچه ی سینما

۲-۳-۱-پیش از سینما ————————————————— ۴۰
۲-۳-۲-تولد سینما در جهان ———————————————– ۴۰
۲-۳-۳-دوران صامت ————————————————— ۴۱
۲-۳-۴-تاریخ سینما از ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۶ —————————————– ۴۲
۲-۳-۵-تجارت فیلم تا ۱۹۰۶ ———————————————- ۴۲
۲-۳-۶- تاریخچه ی سینما در ایران —————————————— ۴۲
۲-۳-۶-۱- سینما متروپل ————————————————- ۴۴
۲-۳-۷- سینمای پس از انقلاب ——————————————— ۴۴

بخش چهارم : نمونه موردی

۲-۴-۱- پردیس سینمایی پارک ملت —————————————— ۴۵
۲-۴-۱-۱- مشخصات پردیس سینمای پارک ملت ——————————– ۴۷
۲-۴-۲- مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک ———————————— ۵۰
۲-۴-۳- سینما آزادی تهران ———————————————— ۵۴
۲-۴-۴- مرکز سینمایی یو افت ای پالست ————————————– ۵۷
۲-۴-۵- مرکز سینمایی بوسان ———————————————- ۵۹
فصل سوم : شناخت بستر طرح
۳-۱- بررسی موقعیت شهر مشهد——————————————– ۶۴
۳-۲- پیشینه باستانی و تاریخی مشهد —————————————– ۶۵
۳-۳- ویژگی های طبیعی شهر مشهد —————————————— ۶۵
۳-۴- زمین شناسی —————————————————– ۶۶
۳-۵- ویژگی های اقلیمی شهر مشهد —————————————– ۶۶
۳-۵-۱- دما و رطوبت هوا ———————————————— ۶۶
۳-۵-۲- جهت شیب و کانال ها ——————————————— ۶۷
۳-۵-۳- وزش باد —————————————————— ۶۷
۳-۵-۴- تابش آفتاب —————————————————- ۶۷
۳-۵-۵- بررسی وضعیت حرارتی هوا در شب و روز ——————————- ۶۸
۳-۵-۶- مواقع گرم و مواقع سرد سال —————————————– ۶۸

فصل چهارم : ضوابط و استانداردها

مقدمه مطالعات پردیس سینمایی با رویکرد زیباشناسانه —————— ۶۹
۴-۱- بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی طراحی سالن های سینما ————–۶۹
۴-۱-۱-هدف از بررسی ————————————————- ۶۹
۴-۱-۲-سالن انتظار سینما ————————————————- ۷۰
۴-۱-۳-ورودی سینما —————————————————-۷۰
۴-۱-۴-گیشه بلیط‌فروشی ———————————————— ۷۱
۴-۱-۵-راهروهای سالن نمایش ——————————————— ۷۱
۴-۱-۶-صندلی تماشاگران ———————————————— ۷۲
۴-۱-۷-ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش سینما —————————— ۷۲
۴-۱-۸-سرویسهای بهداشتی سینما —————————————— ۷۳
۴-۱-۹-اتاق پروژکتور و ملحقات آن —————————————– ۷۳
۴-۱-۱۰-صداگیرها —————————————————– ۷۳
۴ -۱-۱۱-پخش صدا —————————————————- ۷۴
۴-۱-۱۲-پرده نمایش فیلم ———————————————— ۷۴
۴-۱-۱۳-فضای پارکینگ ————————————————- ۷۵
۴-۱-۱۴ انواع مختلف پارکینگ ——————————————— ۷۵
۴-۲- بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی طراحی گالری های هنری ————- ۷۷
۴-۲-۱-ساختار عمومی گالری‌ها ——————————————– ۷۷
۴-۲-۲-ترتیب قرارگیری اشیاء ——————————————— ۷۷
۴-۲-۳-نورپردازی گالری‌ها ———————————————– ۷۸
۴-۲-۴-حرکت و دسترسی گالری‌ها —————————————— ۷۸
۴-۲-۵- تنظیم شرایط محیطی ———————————————- ۷۹
۴-۲-۶- تهویه مطبوع ————————————————— ۷۹
۴-۲-۷- آکوستیک —————————————————– ۷۹
۴-۲-۸- حریق ——————————————————- ۷۹
۴-۳- بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی مرکز خرید محصولات هنری———- ۸۰
۴-۳-۱-بررسی بخش های مختلف —————————————— ۸۰
۴-۴-بررسی ضوابط و مقررات ونیازمندیهای فضایی رستوران ————————- ۸۱
۴-۴-۱- بار غذای مختصر ———————————————— ۸۲
۴-۴-۲-کافه سرویس ————————————————— ۸۲
۴-۴-۳-کافه تریای سلف سرویس ——————————————- ۸۲
۴-۴-۴- سرویس قهوه خانه ———————————————– ۸۲
۴-۴-۵-آشپزخانه و محل شستشو ——————————————- ۸۳
۴-۴-۶-رعایت نکاتی برای بهتر و ایده آل بودن رستوران ————————— ۸۳
۴-۴-۷- نکاتی که باید در طراحی رستوران مد نظر باشد —————————- ۸۳
۴-۴-۸-محل های ضروری دیگر ——————————————– ۹۸
۴-۵-ضوابط واستانداردهای طراحی —————————————— ۸۴
۴-۵-۱- ضوابط عمومی طراحی سالن های سینما،گالری،مرکزخرید ——————— ۸۴
۴-۵-۱-۱-سینما —————————————————— ۸۴
۴-۵-۱-۲-گالری ها —————————————————- ۸۵
۴-۵-۱-۳-مرکز خرید ————————————————— ۸۵
۴-۵-۲- مقررات ساختمانی در حوزه ساختمان های فرهنگی ————————- ۸۵
۴-۵-۳- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف ——————————– ۸۶
۴-۵-۴-مقررات ساختمانی در تجارت شهری ———————————— ۸۶
۴-۵-۵- احداث بالکن با تراس و پیش آمدگی بر روی معابر ————————– ۸۷
۴-۵-۶- کنسول در قسمت راه پله ——————————————- ۸۷
۴-۵-۷- تراس ——————————————————– ۸۷
۴-۵-۸-رعایت محدودیت ارتفاع ——————————————– ۸۷
۴-۵-۹-مسیرهای دسترسی(گذرگاهها) ————————————— ۸۸
۴-۵-۱۰- تخصیص فضا ————————————————- ۸۸
۴-۵-۱۱-گذرگاه ها —————————————————- ۸۸
۴-۵-۱۲-آسانسورها —————————————————- ۸۸
۴-۵-۱۳- اتاق های فرعی ———————————————— ۸۹
۴-۵-۱۴- سرویس بهداشتی کارمندان —————————————- ۸۹
۴-۵-۱۵-محل های ضروری دیگر —————————————— ۸۹
۴-۵-۱۶- پله برقی —————————————————– ۹۰
۴-۵-۱۷- مشخصات فنی پله برقی —————————————— ۹۱
۴-۵-۱۸- نقاله مسافرتی ————————————————– ۹۲
۴-۵-۱۹سطح شیبدار —————————————————- ۹۲
۴-۵-۲۰- مقررات ساختمانی ———————————————- ۹۳
۴-۵-۲۱- آتش سوزی ————————————————— ۹۳
۴-۵-۲۲- دما وتهویه —————————————————- ۹۳
۴-۵-۲۳- ورودی و خروجی ها ——————————————— ۹۳
۴-۵-۲۴- ورودی ها و گذر گاهها ——————————————–۹۳
۴-۵-۲۵- درهای اتوماتیک و درهای برقی ————————————- ۹۳
۴-۵-۲۶-درب‏های خروجی ———————————————–۹۴
۴-۵-۲۷- پلکان ها —————————————————– ۹۴
۴-۵-۲۸ سرما ——————————————————– ۹۴
۴-۶- دیاگرام های پیشنهادی مجموعه سینمایی ——————————— ۱۱۱
۴-۷-دیاگرام های اصلی مجموعه سینمایی ———————————— ۱۱۳

فهرست تصاویر

شکل ۱-۲ : سینما متروپل ———————————————— ۴۴
شکل ۲-۲ : پردیس سینمایی پارک ملت ————————————— ۴۵
شکل ۲-۳ : نمای پردیس سینمای ملت —————————————-۴۷
شکل ۴-۲ : نمای پردیس سینمای ملت ————————————— ۴۷
شکل ۲-۵: سلیت پلان پردیس ملت ——————————————۴۸
شکل ۲-۶ : نمای داخلی پردیس سینمای ملت ———————————–۴۸
شکل ۲-۷ : پلانهای پردیس سینمای ملت ————————————–۴۹
شکل ۲-۸ : مقطع پردیس سینمای ملت ————————————— ۵۰
شکل ۲-۹: مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک ———————————- ۵۰
شکل ۲-۱۰ : کانسپت مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک —————————۵۱
شکل ۲-۱۱ : مراحل طراحی مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک ———————- ۵۲
شکل ۲-۱۲ : مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک ——————————– ۵۳
شکل ۲-۱۳ : سینما آزادی تهران ——————————————–۵۴
شکل ۲-۱۴ : سینما آزادی تهران – آتش سوزی———————————–۵۵
شکل ۲-۱۵ : نمای جدید سینما آزادی —————————————- ۵۶
شکل ۲-۱۶ : نمای خارجی و داخلی مرکز سینمایی یو افت ای پالست ——————-۵۷
شکل ۲-۱۷ : روند طراحی مرکز سینمایی یو افت ای پالست ————————-۵۸
شکل ۲-۱۸: مقطع مرکز سینمایی یو افت ای پالست ——————————- ۵۸
شکل ۲-۱۹- مرکز سینمایی بوسان ——————————————-۵۹
شکل ۲-۲۰- نمای مرکز سینمایی بوسان در شب ——————————— ۵۹
شکل ۲-۲۰- نمای مرکز سینمایی بوسان ————————————– ۶۰
شکل ۲-۲۲- سالن نمایش مرکز سینمایی بوسان ——————————— ۶۰
شکل ۲-۲۳ : پلانهای مرکز سینمایی بوسان————————————–۶۱
شکل ۲-۲۴ : پلانهای مرکز سینمایی بوسان————————————–۶۱
شکل ۲-۲۵ : کانسپت مرکز سینمایی بوسان————————————-۶۲
شکل ۲-۲۶ : مقطع مرکز سینمایی بوسان—————————————۶۳
شکل ۲-۲۷ : مقطع مرکز سینمایی بوسان—————————————۶۳
شکل ۴-۱ : پلان سینماهای مستقل——————————————-۷۰
شکل ۴-۲ : نحوه چیدمان صندلی در سینما————————————–۷۱
شکل ۴-۳ : فاصله گذاری راهرو ها —————————————— ۷۲
شکل ۴-۴ : سینمای ۳ پرده ای در لندن ————————————— ۷۴
تصویر۴-۵- مجموعه اصلی و پارکینگ های مورب ——————————- ۷۵
تصویر۴-۶ – مجموعه اصلی خطی با پارکینگ قائم ——————————- ۷۶
شکل ۴-۷ – پارکینگ متمرکز ———————————————- ۷۶
شکل ۴-۸ -گالری سینما ————————————————- ۷۷
شکل ۴-۹- چیدن میز های موازی —————————————— ۸۱
شکل ۴-۱۰- چیدن میز های مورب —————————————– ۸۲
شکل ۴-۱۱- ضوابط آسانسور ——————————————— ۸۹
شکل ۴-۱۲- دیتایل پله برقی ———————————————- ۹۰
شکل ۴-۱۳- مقطع پله برقی ———————————————- ۹۱
شکل ۴-۱۴- دیاگرام پیشنهادی مجموعه سینمایی ——————————– ۹۴

فهرست جداول

جدول۴-۱ -مشخصات استاندارد پله برقی ————————————- ۹۱
جدول۴-۲- ظرفیت استاندارد پله برقی بر اساس نوع کاربرد ————————- ۹۲

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0 امتیاز کلی : 0.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 0 خرید
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مطالعات پردیس سینمایی با رویکرد زیباشناسانه | رساله پردیس سینمایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

قیمت محصول

34,000 تومان