[yith_wcwl_add_to_wishlist]

مطالعات سینما | رساله سینما

قوانین استفاده

خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.

  • دسترسی به فایل محصول به صورت مادام‌العمر
  • ۶ ماه پشتیبانی کاملا رایگان و تضمین شده
توضیحات مختصر محصول
مطالعات سینما | رساله سینما

مطالعات سینما | رساله سینما


پیشگفتار مطالعات سینما
سینما همواره در کلی ترین تعریف خود نوعی باز نمایی واقعیت و پرورش تخیل است واقعیت پویایی که در عینیت جهان مادی وجود دارد برای تبدیل شدن به انچه روی پرده بازسازی می شود نیازمند خلاقیت های فیلم سازان متفکر است این هنر مندان به روش های مختلف وبا ایجاد شیوه های بدیع سینمایی در مقاتع مختلف تاریخ نه چندان طولانی سینما در خلق نگرش های نوین برای ایجاد حرکت روی پرده موفقیت هایی به دست اورده اند سینما اساسا بر پایه تجزیه حرکت و ترکیب مجدد ان به عرصه تمدن انسانی قدم گذاشت سینما بدون وجود حرکت قابل رویت که حاکی از پویایی واقییت جلو دوربین است و حرکت غیر مرئی یعنی حرکت فیزیکی نوار فیلم برای بازسازی حرکت واقعی نمی تواند وجود داشته باشد قابلیت عرصه سینما در این عنصر بنیادی یعنی حرکت نهفته است این که توهم به وجود امده از برایند عوامل حرکتی مختلف در فیلم چقدر و تا چه میزان بر ذهن بیننده موثر است و او را به چه ادراکاتی وا می دارد گستره بحث پر سابقه ای را اشکار می سازد . مطالعات سینما
از طرف دیگر معماری در قیاس با سینما هنری است مبتنی بر ایستایی واستواری حجم های مختلف که از ترکیب فضاهای پیوسته ونا پیوسته به وجود می اید در کلی ترین تعریف معماری می توان ان را به عنوان هنری که فضا را شکل می دهد شناخت معماری نیز از یک نقطه نظر بر حرکت استوار است اما این حرکت مانند حرکت غیر مرئی فیلم به چشم نمی اید و از انجا که بیانگر ارتباط فضاهای مختلف با یکدیگر است حرکتی درونی محسوب میشود از طرف دیگر نمیتوان فضا را در معماری درک کرد مگر این که تماشاگر در ان حرکت کند این حرکت تماشاگر است که فضای معماری را ملموس می سازد.
انچه سینما را به معماری و معماری را به سینما نزدیک می سازد البته فقط ماهیت حرکت نیست بلکه عناصر دیگری نیز در این تعامل هنری درگیرند این عناصر از ابعاد زیبا شناختی در هر دو هنر از پایگاه مشترک وجایگاه وی|په ای بر خوردارند که زمان و فضا مهمترین و عناصر دیگری از جمله نور بافت حرکت وتداوم و… موثر ترین انهایند سینما با ترکیب عناصری چون رنگ و نور زاویه دید وصحنه تدوین وصدا و در جهت ایجاد رابطه ای مستحکم با بیننده خود وتسهیل سفر ذهنی او به درون فیلم دست به فضا سازی می زند در حالی که جوهر معماری فضاست. مطالعات سینما
در سینما فیلم ساز به طور ذهنی به هدف فضا سازی خود می رسد ودر معماری معمار به فضا عینیت می بخشد .در سینما بیننده به گونه ای با فضای فیلم مواجه می شود که شرایط روانی تماشای فیلم وروایت او را با خود به درون لایه های تو در توی فیلم می کشاند و در معماری انسان تماشاگر در فضا محاط است یعنی فضا او را در بر می گیرد در سینما توهم فضایی از طریق شخصیت پردازی ها حرکت موضوع و دوربین و تدوین حاصل می شود .
در حالی که در معماری عنصر فضا از ترکیب خطوط رنگ ها وشکل ها سایه و روشن وتکرار حجم ها جان می گیرد به عبارتی سینما به یک پنجره می ماند و معماری به انچه که پنجره در ان جای گرفته است .
بی شک بحث های زیبا شناختی درباره ی نقاط اشتراک و انطباق سینما ومعماری جز از طریق مقایسه برخی اثار سینمایی وتبیین انهابه گونه تشریح یک کالبد معماری امکان پذیر نیست برای دست یابی به این هدف نمی توان جز جست وجوی معماری در سینما راهی در پیش گرفت.

مطالعات سینما

فصل اول

مبانی نظری طرح

فصل دوم

معرفی چند نمونه سالن سینما

فصل سوم مطالعات سینما

مطالعات

فصل چهارم

مطالعات اقلیمی

فصل پنجم

نقشه ها

منابع و ماخذ مطالعات سینما :

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0 امتیاز کلی : 0.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 0 خرید
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مطالعات سینما | رساله سینما”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.