قیمت برای شما:14,000 تومان

چکيده رساله طراحی خانه موسیقی
سیر تطور فرهنگ بشری پر جاذبه است. چرا که تمدن و فرهنگ، وسعتی دارد به گستردگی آدمی و موسیقی نیز یکی از ارکان اساسی فرهنگ محسوب می‌شود.

پروژه حاضر، خانه‌ی موسیقی نمین است. هدف از این پروژه تجمع بخشیدن و ایجاد یک مرکز به منظور ارایه و معرفی موسیقی است. خانه موسیقی نمین به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با موسیقی، که شامل موسیقی سنتی ایران و موسیقی پربار کشورهای دیگر است، مورد توجه و طراحی قرار گرفته است. که در آن علاوه بر برگزاری کنسرت‌ها، سازماندهی به امر آموزش و در نهایت ایجاد یک مرکز و موزه موسیقی برای آشنایی با وسایل موسیقی نیز از اهداف پروژه بوده است.

در این پروژه سعی شده است که ضمن مطالعه موسیقی به عنوان پایه و مبنای پروژه، ارتباط آن با معماری به عنوان زمینه آکادمی و حرفه‌ای طراح مورد بررسی و توجه قرار گرفته و در نهایت یکسری اصول، احکام و یا به بیان بهتر نتایجی را استخراج کرد و ارتباطی منطقی و موجه بین مبانی موسیقایی و مبانی مهندسی طرح برقرار کرد.

فهرست


رساله طراحی خانه موسیقی | مطالعات طراحی خانه موسیقی | خانه موسیقی


رساله طراحی خانه موسیقی

فهرست مطالب رساله طراحی خانه موسیقی

چکیده

مقدمه. ۱

۱-۱-تبیین موضوع.. ۳

۱-۲- دلایل انتخاب موضوع.. ۳

۱-۳- اهمیت و ضرورت انتخاب پروژه: ۴

۱-۴- اهداف کلان.. ۵

۱-۵-۱- تأمین نیازهای فرهنگی.. ۵

۱-۵-۳- اهداف کالبدی.. ۶

۱-۶- معرفی روش و فرآیند طراحی.. ۶

۲-۱- مفاهیم و تعاریف موسیقی.. ۱۰

۲-۲- تعریف موسیقی.. ۱۱

۲-۲-۳- انواع موسیقی.. ۱۲

۲-۲-۳-۱- موسیقی محلی.. ۱۶

۲-۲-۳-۲- موسیقی مذهبی ایرانی..

رساله طراحی خانه موسیقی

۲-۲-۳-۳- موسیقی ضربی – ضرب‌دار. ۱۷

۲-۲-۳-۴- موسیقی یکنواخت… ۱۷

۲-۲-۳-۵- موسیقی توصیفی.. ۱۸

۲-۲-۳-۶- موسیقی دراماتیک…. ۱۸

۲-۲-۳-۷- موسیقی سنتی.. ۱۸

۲-۲-۳-۸- موسیقی کلاسیک…. ۱۸

۲-۲-۳-۹- موسیقی افقی.. ۱۹

۲-۲-۳-۱۰- موسیقی الکترواکوستیک…. ۱۹

۲-۲-۳-۱۱- موسیقی الکترونیک…. ۱۹

۲-۲-۳-۱۲- موسیقی معماری.. ۱۹

۲-۲-۴- نقش موسیقی در زندگی.. ۱۹

۲-۲-۵- جدول پیوندهای موسیقی و معماری: ۲۰

۲-۲-۶- نتیجه‌گیری.. ۲۱

(فصل سوم)مبانی نظری طرح.. ۲۱

۳-۱- تئوری‌های مرتبط با موضوع.. ۲۳

۲-تاریخ موسیقی ایران.. ۲۳

۳-۱-۲- ملیّت‌ها و فرهنگ‌ها و سالن کنسرت… ۲۵

رساله طراحی خانه موسیقی

۳-۱-۳-۲- تکامل سال‌های کنسرت در طول تاریخ.. ۲۶

۳-۱-۳-۱- ویژگی ساختار صحنه در هنر یونان باستان.. ۲۶

۳-۱-۳-۲- ویژگی‌های تالار موسیقی ایرانی.. ۲۸

۳-۱-۴- مفاهیم عمومی صحنه و تالار. ۲۹

۳-۱-۵- شباهت‌ها و تفاوت‌های صحنه و تالار. ۳۰

۳-۱-۶- مفاهیم آکوستیکی.. ۳۲

۳-۱-۶-۱- عوامل فیزکی.. ۳۲

۳-۱-۶-۲- عوامل ذهنی.. ۳۴

۳-۱-۷- انسان و طبیعت… ۳۵

۳-۱-۷-۲-تاثیرطبیعت در زندگی مردم. ۳۵

۳-۱-۷-۳- طبیعت و منظرگرایی.. ۳۶

۳-۲-احکام و معیارهای نظری طراحی.. ۳۷

۳-۲-۱- آشنایی با گونه‌های تالار. ۳۷

۳-۲-۲- ضرورت‌ها در طراحی سالن کنسرت و صحنه. ۴۰

)فصل چهارم)نمونه موردی ۴۰

۴-۱-  معرفی و تحلیل مصداق‌ها و نمونه‌های تاریخی ایران.. ۴۵

۴-۱-۱-اتاق موسیقی عالی قاپو. ۴۵

۴-۱-۲- تکیه دولت… ۴۷

۴-۱-۳- تالار مدرسه دارالفنون.. ۴۷

۴-۲- نمونه داخلی.. ۴۹

۴-۲-۱-۱- ورودی.. ۴۹

۴-۲-۱-۲- اتاق کنترل.. ۵۰

۴-۲-۱-۳- سالن های نمایش…. ۵۰

۴-۲-۱-۴- عمده ترین اهداف این کانون‌ها و گالری‌ها: ۵۱

۴-۳- بررسی نمونه های خارجی.. ۵۱

۴-۳-۱-۲- فضای داخلی سالن.. ۵۲

۴-۳-۱-۳- بدنه سالن.. ۵۳

۴-۳-۲- تالار کنسرت لوکزامبورگ… ۵۴

۴-۳-۲-۱- مکان: لوکزامبورگ… ۵۴

۴-۳-۲-۲- سرسرای ورودی.. ۵۵

۴-۳-۲-۳- طراحی داخلی.. ۵۶

۴-۳-۲-۴- حجم تالار موسیقی.. ۵۶

۱-۵ : شناخت بستر طرح.. ۵۹

۱-۱-۵ : ساختار فرهنگی.. ۵۹

۲-۱-۵ : ویژگی های فرهنگی و هنری.. ۵۹

۳-۱-۵ : زبان.. ۶۰

۴-۱-۵ : فولکلور یا ادبیات شفاهی.. ۶۰

۵-۱-۵ : آداب و رسوم روزمره اجتماعی.. ۶۱

۶-۱-۵ : آداب پذیرایی: ۶۱

۵-۱-۵ : ویژگی‌های فردی: ۶۲

۲-۵ : اقلیم و هواشناسی.. ۶۳

۱-۱۰-۳ جمعیت… ۶۵

۳-۵ : ویژگی‌های زمین شناسی نمین.. ۶۵

۱-۳-۵ : پوشش گیاهی.. ۶۶

۲-۳-۵ : منابع آبی و هیدرولوژی.. ۶۶

رود نمین چای.. ۶۶

رود آپارقیه. ۶۶

۵-۵ : ویژگی های اقلیمی شهرنمین..

رساله طراحی خانه موسیقی

۱-۵-۵ : عوامل اقلیمی.. ۶۷

۲-۵-۵ : عرض جغرافیایی.. ۶۷

۳-۵-۵ : ارتفاع از سطح دریا. ۶۷

۴-۵-۵ : دوری ونزدیکی به دریا. ۶۸

۵-۵-۵ : جریان های هوایی که برمنطقه  اثر می‌گذارند.. ۶۸

۶-۵ : عناصر اقلیمی.. ۶۸

۲-۶-۵ : میانگین حداقل دمای هوا ۶۹

۳-۶-۵ : میانگین حداکثرهای دما. ۶۹

۴-۶-۵ : میانگین روزانه دما. ۷۰

۵-۶-۵ : حداقل مطلق دمای هوا ۷۱

۵-۶-۵ : حداکثر مطلق دمای هوا ۷۱

۶-۶-۵ : تغییرات فصلی دمای هوا ۷۲

۵-۶-۵ : بارندگی.. ۷۳

۸-۶-۵ : حداکثر بارندگی روزانه. ۷۵

رساله طراحی خانه موسیقی

۹-۶-۵ : رطوبت نسبی.. ۷۵

۱۰-۶-۵ : روزهای یخبندان.. ۷۶

۱۱-۶-۵ : باد. ۷۷

۱۲-۶-۵ : وزش بادهای شدید.. ۷۸

پهنه بندی اقلیمی منطقه مورد مطالعه. ۷۸

۷-۵ : طراحی اقلیمی.. ۷۹

۱-۵-۵ : دیوار جنوبی: (نقاله مربوط به دیوار جنوبی) (جدول انرژی دما). ۸۱

۲-۵-۵ : دیوارهای جنوب شرقی و جنوب غربی.. ۸۱

۳-۵-۵ :  دیوارهای شمالی.. ۸۲

۴-۵-۵: دیوار شرقی و غربی.. ۸۲

۸-۵ :  جدول بیوکلیماتیک(زیست اقلیمی) ساختمانی اردبیل.. ۸۲

۱-۵-۵ : روش گیونی.. ۸۲

۲-۸-۵ : روش اصلاح شده (تجدید نظر شده ) گیونی  و مایلن.. ۸۴

۹-۵ : اصول طراحی اقلیمی.. ۸۵

۲-۹-۵ : فرم ساختمان در رابطه با اقلیم.. ۸۶

۳-۹-۵ : تهویه طبیعی در رابطه با اقلیم.. ۸۷

۶-۱- بررسی استاندارهای کلان طراحی پروژه. ۸۹

۶-۱-۱- انواع و ابعاد سالن‌های تئاتر. ۸۹

۶-۱-۲- انواع فعالیت… ۸۹

۶-۱-۳- اندازه ارکستر. ۹۰

۶-۱-۴- پخش فیلم.. ۹۰

۶-۱-۵- سالن کنسرت… ۹۰

۶-۱-۶- محدودیت‌های بصری.. ۹۰

۶-۱-۷- چیدمان.. ۹۱

۶-۱-۸- دید.. ۹۴

۶-۱-۸-۱- دید مناسب… ۹۶

۶-۱-۹- ظرفیت سالن.. ۹۷

۶-۱-۱۰: انواع صندلی.. ۹۷

۶-۱-۱۰-۱- نوع قرارگیری صندلی در یک ستون: ۹۸

۶-۱-۱۰-۲- نحوه قرارگیری صندلی بر روی پله‌ها: ۹۹

۶-۱-۱۱- بالکن.. ۱۰۰

۶-۱-۱۲- جایگاه ارکستر. ۱۰۱

۶-۱-۱۳- پرده. ۱۰۲

۶-۱-۱۴- تجهیزات… ۱۰۲

۶-۱-۱۵- فضاهای جانبی.. ۱۰۴

۶-۱-۱۵-۱- اتاق‌های آرایش و لباس…. ۱۰۶

۶-۱-۱۵-۲- اتاق‌های تعویض لباس در کنسرت… ۱۰۶

۶-۱-۱۵-۳- اتاق‌های کارکنان.. ۱۰۷

۶-۱-۱۵-۴- تسهیلات فنی.. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۵- فضاهای عمومی.. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۶- رختکن‌ها. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۷- انبار آلات موسیقی.. ۱۰۸

۶-۱-۱۵-۸- محل تجمع اعضای ارکستر. ۱۰۹

۶-۱-۱۶- نورپردازی.. ۱۰۹

موقعیت منابع نور. ۱۰۹

مکان‌های نصب تجهیزات نورپردازی در دیوار و سقف… ۱۱۰

نمونه‌ای از قرارگیری تجهیزات نورپردازی.. ۱۱۱

۶-۲- سیستم سازه‌ای.. ۱۱۲

۶-۲-۲- سیستم سقف…. ۱۱۲

۶-۲-۲-۱- سقف آمفی تئاتر. ۱۱۳

فهرست تصاویر | دانلود رساله های معماری طراحی خانه موسیقی

تصویر ۳-۲-۱: صحنه یک‌طرفه. ۳۸

تصویر ۳-۲-۲: صحنه دوطرفه. ۳۹

تصویر  ۳-۲-۳: صحنه فروبرده شده ۳۹

تصویر ۴-۱-۱: سقف چینی خانه عالی قاپو. ۴۶

تصویر ۴-۱-۲- تکیه دولت.. ۴۷

تصویر ۴-۱-۳- تالار مدرسه دارالفنون. ۴۷

تصویر ۴-۱- ۳: نقشه طبقه همکف دارالفنون. ۴۸

تصویر ۴-۱-۴: برش طولی از حیاط و تالار دارالفنون………………………………………….. ۴۸

تصویر -۱-۵: نقشه تالارهای دارالفنون ……………………………………………………………………………… ۴۸

تصویر ۴-۲-۱: فرهنگسرای هنر. ۴۹

تصویر ۴-۳-۱: حجم سالن.. ۵۱

تصویر ۴-۳-۲: نما ۵۱

تصویر ۴-۳-۳: بام …………………………………………………………………………………………………………. ۵۲

تصویر ۴-۳-۱: داخل سالن کنسرت.. ۵۳

تصویر ۴-۳-۲: پلان تالار. ۵۴

تصویر ۴-۳-۳: در حال ساخت …………………………………………………………………………………………..۵۴

تصویر ۴-۳-۴: حجم تالار کنسرت لوکزامبورگ.. ۵۵

تصویر ۴-۳-۵: سراسری ورودی.. ۵۵

تصویر ۴-۳-۶: تالار کنسرت.. ۵۶

تصویر ۶-۱-۱: چیدمان دایره‌وار. ۹۱

تصویر ۶-۱-۳: دیاگرام صحنه دوطرفه. ۹۱

تصویر ۶-۱-۵: The transverse space in use at mannheim.. 91

تصویر ۶-۱-۶: The Theatre Epidaurus. 92

تصویر ۴-۳-۴: حجم تالار کنسرت لوکزامبورگ.. ۵۵

تصویر ۴-۳-۵: سراسری ورودی.. ۵۵

تصویر ۴-۳-۶: تالار کنسرت.. ۵۶

تصویر ۶-۱-۱: چیدمان دایره‌وار. ۹۱

تصویر ۶-۱-۳: دیاگرام صحنه دوطرفه. ۹۱

تصویر ۶-۱-۵: The transverse space in use at mannheim.. 91

تصویر ۶-۱-۶: The Theatre Epidaurus. 92

تصویر ۶-۱-۷: چیدمان دایره‌وار. ۹۲

تصویر ۶-۱-۸: The Theate Bosra. 93

تصویر ۶-۱-۹: دید نامطلوب.. ۹۳

تصویر ۶-۱-۸- دید. ۹۴

تصویر ۶-۱-۱۰: خطوط دید. ۹۴

تصویر ۶-۱-۱۱: خطوط دید…….. …………………………………………………….……………………      ۹۴

تصویر ۶-۱-۱۲: خطوط دید ……………………………………………………………………………………………۹۴

تصویر ۶-۱-۱۴: برقراری ارتباط مناسب بین تماشاچی و بازیگر. ۹۵

تصویر ۶-۱-۱۵: دید مناسب.. ۹۶

تصویر ۶-۱-۱۶: نمایش انواع چیدمان صندلی.. ۹۶

تصویر ۶-۱-۱۷: seating with arms. 98

تصویر ۶-۱-۱۸: continual seating. 99

تصویر ۶-۱-۱۹: نحوه قراگیری صندلی بر روی پله‌های بالکن.. ۹۹

تصویر ۶-۱-۲۰: پله فرار بسته. ۱۰۰

تصویر ۶-۱-۲۱: ارتباط بین دو پله فرار ……………………………………………………… ۱۰۰

تصویر ۶-۱-۲۲: پله فراربا چشم پله…………………………………………………………….. ۱۰۰

تصویر ۶-۱-۲۳: پلان تخلیه تئاتر لئون ………………………………………………………………………………۱۰۰

تصویر ۶-۱-۲۴: پلان تخلیه تئاتر تری‌پر. ۱۰۱

تصویر ۶-۱-۲۵: جایگاه ارکستر. ۱۰۱

تصویر ۶-۱-۲۶: موقعیت قرارگیری پرده‌ها نسبت به هم. ۱۰۲

تصویر ۶-۱-۲۷: سطوح آویزان از سقف برای عدم رؤیت تأسیسات.. ۱۰۳

تصویر ۶-۱-۲۸: دیوارهای کاذب برای عدم رؤیت فضای آماده شدن بازیگران. ۱۰۳

تصویر ۶-۱-۲۹: اتاق‌های تعویض لباس برای گروه کر. ۱۰۴

تصویر ۶-۱-۳۰: اتاق تعویض لباس برای کادر فنی.. ۱۰۴

تصویر ۶-۱-۳۱: تعویض لباس برای گروه باله. ۱۰۴

تصویر ۶-۱-۳۲: اتاق تعویض لباس برای ۴ نفر. ۱۰۵

تصویر ۶-۱-۳۳: اتاق تعویض لباس تک نفره ۱۰۵

تصویر ۶-۱-۳۵: اتاق‌ تمرین معمولی.. ۱۰۷

تصویر ۶-۱-۳۶: صحنه تمرین بزرگ.. ۱۰۷

تصویر ۶-۱-۳۷: نور متمرکز از ۱۰۹

تصویر ۶-۱-۳۸: نور متمرکز از بالا …………………………………………………………………………………..۱۰۹

تصویر ۶-۱-۳۹: موقعیت منابع نور. ۱۱۰

تصویر ۶-۱-۴۰: تجهیزات نورپردازی در دیوارها SLOT WALL. 110

تصویر ۶-۱-۴۱: نمونه‌ای از قرار‌گیری تجهیزات در دیوار. ۱۱۱

تصویر ۶-۱-۴۲: استانداردهای تجهیزات نورپردازی که در سقف قرار می‌گیرد. ۱۱۱

تصویر ۶-۱-۴۳: اتاق کنترل  ۱۱۲
چکیده رساله طراحی خانه موسیقی
سیر تطور فرهنگ بشری پر جاذبه است. چرا که تمدن و فرهنگ، وسعتی دارد به گستردگی آدمی و موسیقی نیز یکی از ارکان اساسی فرهنگ محسوب می‌شود.

پروژه حاضر، خانه‌ی موسیقی نمین است. هدف از این پروژه تجمع بخشیدن و ایجاد یک مرکز به منظور ارایه و معرفی موسیقی است. خانه موسیقی نمین به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با موسیقی، که شامل موسیقی سنتی ایران و موسیقی پربار کشورهای دیگر است، مورد توجه و طراحی قرار گرفته است. که در آن علاوه بر برگزاری کنسرت‌ها، سازماندهی به امر آموزش و در نهایت ایجاد یک مرکز و موزه موسیقی برای آشنایی با وسایل موسیقی نیز از اهداف پروژه بوده است.

در این پروژه سعی شده است که ضمن مطالعه موسیقی به عنوان پایه و مبنای پروژه، ارتباط آن با معماری به عنوان زمینه آکادمی و حرفه‌ای طراح مورد بررسی و توجه قرار گرفته و در نهایت یکسری اصول، احکام و یا به بیان بهتر نتایجی را استخراج کرد و ارتباطی منطقی و موجه بین مبانی موسیقایی و مبانی مهندسی طرح برقرار کرد.





  • رساله خانه موسیقی شماره ۴ ^^

جزئیات پروژه ( حتما ببینید! )

تعداد صفحات

145 صفحه

تعداد فایل ها

1 عدد

حجم کل فایل

20 مگابایت

فرمت فایل ها

وُرد Word

نقد و بررسی ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است .

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رساله طراحی خانه موسیقی | مطالعات طراحی خانه موسیقی | خانه موسیقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: ای پی شما ذخیره گردید !
Test
Test